قیمت سایپا شاهین | قیمت شاهین از زمان عرضه چقدر تغییر کرد؟

قیمت سایپا شاهین

شاهین، جدیدترین خودروی ملی و پرچمدار فعلی محصولات سایپا در ایران،بعد از زمان عرضه آن در بازار حدود ۷۰ میلیون تومان افت قیمت داشته است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، شاهین در اواخر اسفند پا به بازار خودروی کشور گذاشت البته در تعداد محدودی و با قیمت نهایی و تمام شده حدود ۲۹۰ میلیون تومان در کارخانه تحویل مشتریان شد. این خودرو در اواخر بهار در آگهی‌های سایت‌های فروش اینترنتی حدود ۳۹۰ تا ۳۹۵ میلیون تومان آگهی شد ولی هرچه جلوتر رفتیم و تعداد عرضه بیشتر شد قیمت در بازار روند نزولی به خود گرفت. تا حدی که در اواخر تابستان ۱۴۰۰ به حدود ۳۲۰ میلیون تومان رسید ولی باز با برگشت موج رشد قیمت خودرو در کشور قیمت شاهین هم صعودی شد و تا ۳۵۰ میلیون تومان هم بالا آمد.

در حال حاضر هم که بازار خودرو در ثبات و رکود عمیقی به سر می‌برد قیمت شاهین در بازار در رنج ۳۳۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان نوسان دارد. این موضوع نشان دهنده افت قیمت حدودی ۷۰ میلیون تومان این خودرو در بازار داخلی است.

نکته جالب توجه در مورد این خودرو ثابت ماندن قیمت در کارخانه است که گروه خودروسازی سایپا به دلیل عدم موافقت شورای رقابت نتوانست قیمت را بالا ببرد وگرنه که اعتقاد داشتند می‌بایستی این امر صورت بگیرد. همانطور که شاهد هستیم با عرضه بیشتر این خودرو به بازار و قیمت نهایی نسبتا بالای آن در کارخانه هر چه می‌گذرد، قیمت در بازار آزاد و قیمت در کارخانه به هم نزدیکتر می شود.

رقیب اصلی و مسقتقیم شاهین در بازار کشور خودروی تارا می باشد که دارای قیمت کارخانه‌ای تقریبا یکسانی با شاهین است. قیمت این خودرو در بازار هم اکنون در حدود ۴۳۰ میلیون تومان ثبت شد که حدود ۱۰۰ میلیون تومان گران‌تر از رقیب اصلی خود است.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن