مالیات بیشتر برای شاسی بلند ها

دولت فرانسه مدعی است برای رسیدن به‌ اهداف درنظرگرفته‌شده برای سال آتی میلادی که سطح آلایندگی خودروها را کاهش خواهد داد، باید درابتدا مالیات بیشتری از خودروهای سنگین و آلاینده اخذ کند.

طی قانونی که به‌ پارلمان فرانسه رسیده است، خودروهایی که میزان انتشار آلایندگی‌ آن‌ها از میزان مشخصی بالاتر باشد، درسال ۲۰۲۰ باید مالیات ۲۰ هزار یورویی (معادل ۲۲ هزار و ۲۴۰ دلار) پرداخت کنند.

این مالیات نسبت به‌رقم ۱۲ هزار و ۵۰۰ یورویی پایه برای خرید هرخودرو افزایش حدود ۸۰ درصدی خواهد داشت.

دولت فرانسه مدعی است از رقم جمع‌آوری‌شده برای یارانه خرید خودروهای برقی استفاده خواهد کرد. اما این روند تاثیر زیادی روی قیمت نهایی شاسی‌بلندها خواهد داشت. این خودروها را می‌توان آلاینده‌ترین نوع از خودروهای شخصی به‌حساب آورد که به‌خاطر وزن و ابعاد بیشتر، بهینگی مصرف انرژی پایین‌تری دارند.

به‌غیر از این، فروش این نوع از خودروها طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. طی 11 ماه نخست سال جاری در مجموع ۳۰ درصد از کل بازار فرانسه را شاسی‌بلندها به‌خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر درصورتی که از رشد سریع خودروهای برقی حمایت نشود، ممکن است این روند متوقف شده و به‌نوعی شاهد اشباع مشتری‌ها از خرید خودرو برقی باشیم. اما این روش محاسبه مالیات باعث شده خودروسازان فرانسوی معترض شوند.

لوک شاتل، مدیر انجمن خودروسازان فرانسه درسخنانی این تصمیم را «بی‌ربط» به‌موضوع آلایندگی دانسته و گفته است: «این موضوع باعث وارد شدن زیان دوبرابری به‌مشتری خواهد شد. دراین شرایط هرطرف چیزی برای ضرر کردن خواهد داشت؛ صنعت، محیط‌زیست و قدرت خرید مردم فرانسه.»

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن