محصول جدید دیارخودرو SEM DX7 یا SOUEAST DX7 سوئست DX7:

محصول جدید دیار خودرو SEM DX7 یا SOUEAST DX7 سواست DX7 کراس اوور جدید چینی

معرفی SEM یا SOUAEST d یا سوئست:

در واقع SEM مخفف SOUTH EAST MOTOR می‌باشد که در سال 1995 تاسیس شد. در سال 2006، 25 درصد سهامش را میتسوبیشی خرید. چند وقتیست خودرو‌های برند سوئست در خیابان‌ها با پلاک گذرموقت در حال تست هستند. سابقه‌ی حضور این برند در ایران به ۵۷۰۰ دستگاه ون دلیکا وارد شده به کشور است. دو مدل از برند سوئست یا SEM در ایران دیده شده‌است. مدل DX3 و DX7 که هردو کراس‌اوو هستند که طراحی این دو بر عهده استودیو طراحی ایتالیایی پنین فارینا بوده‌است.

طراحی بیرونی سوئست DX7 چگونه‌است؟

محصول جدید دیار خودرو SEM DX7 یا SOUEAST DX7 سواست DX7 کراس اوور جدید چینی :
SEM DX7
عکس : ماشین 3

این خودرو نیز همانند برادر کوچکتر خودرو توسط استودیو مشهور پنین فارینا طراحی شده‌است. این کراس‌اوور در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه گوانگژو به نمایش درآمد. در نمای جلو با طراحی متفاوت با DX3 مواجه هستیم، این جلو پنجره بزرگ با قطعات کرومی در جلو که بسیار مشابه جلو پنجره های لکسس است. در نمای کناری با طرحی به‌روزی رو به رو هستیم و در ستون C یک نوار مشکی لچکی را به شیشه‌ی عقب متصل کرده‌است. گلگیر‌های پف کرده و قطعات مشکی زیر درب‌ها، خودرو را بزرگتر و بلند‌تر از آن چه که هست نمایش می‌دهد. در نمای کناری رینگ‌های پنج پره دوبل با طراحی جدید و متناسب با ابعاد خودرو در نظر گرفته شده‌است. در نمای عقب چراغ‌ها بزرگ و دو‌تکه هستند که یک تکه در روی صندوق عقب نصب شده‌است. در این مدل هم محل نصب پلاک روی قسمت پایینی قرار داده شده‌است در دو طرف جا پلاک دو شبرنگ نصب شده‌است که سپر را زیبا تر کرده‌است. در نمای عقب اصرار بر طراحی اسپرت مخصوصا با شیب زیاد سقف بیشتر به چشم می‌آید. در کل با یک کراس‌اوور که دوست دارد یک کراس‌اوور کوپه باشد طرف هستیم که می‌شود گفت طراحی به‌روز و همه‌پسندی دارد که می تواند برای رقبای هم وطنش که درایران با قیمت‌های گزاف خودنمایی می‌کنند، شاخ و شونه بکشد.

طراحی داخلی سوئست DX7 چگونه است؟

محصول جدید دیار خودرو SEM DX7 یا SOUEAST DX7 سواست DX7 کراس اوور جدید چینی
نمای داخلی SEM DX7

طراحی نمای داخلی نیز با توجه به سلیقه پنین‌فارینا مانند طراحی بیرونی مناسب و جوان پسند طراحی شده‌است. علاوه بر طراحی به روز جلو داشبرد، از ارگونومی خوبی نیز برخوردار‌است و ادوات و کلید‌ها در جای مناسبی قرار داده شده‌اند و راننده دید خوبی به آنها دارد. یک نوار به رنگ آلومینومی بالای داشبرد نصب شده که داشبرد را به دو تکه بالایی و تحتانی تقسیم کرده‌است. شکل و شمایل فرمان نیز بسیار شبیه دیگر محصولات سوئست مخصوصا مدل DX3 می‌باشد. اما در پنل میانی با طرحی متفاوت با DX3 رو‌به‌رو هستیم. در پنل میانی دریچه‌های ایرکاندیشن دو طرف صفحه نمایشگر ایستاده را احاطه کرده‌است. زیر صفحه نمایشگر یک حالت تاقچه مانند که شبیه به زبان طراحی نیسان می‌باشد استفاده شده‌است. در پایین‌تر نیز تنظیمات سیستم ایرکاندیشن قرار داده شده است . در کنسول یک جوی استیک نصب شده که در اولین نگاه به یاد جوی استیک آی درایو ب ام و می افتیم که شباهت اینقدر زیاد است اگر از لفظ کپی استفاده کنیم اصلا بی‌انصافی نیست. از لحاظ امکانات این خودرو در سطح نسبتا بالایی قرار دارد امکاناتی نظیر: سقف پاناروما، کروزکنترل، گرمکن صندلی های جلو، کیلس استارتر، سیستم ایرکاندیشن دوگانه، فرمان برقی، دوربین ۳۶۰ و …. می توان نام برد.

سوئستDX7 از چه موتوری استفاده می کند ؟

محصول جدید دیار خودرو SEM DX7 یا SOUEAST DX7 سواست DX7 کراس اوور جدید چینی
SOUEAST DX7

در بخش فنی از تکنولوژی میتسوبیشی استفاده شده‌است.‌ دو موتور برای این خودرو قابل سفارش‌اند که اولی ۱۵۰۰ سی‌سی توربو با حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب بخار که در دی‌ایکس ۳ نیز استفاده شده‌است و دیگری موتور ۲ لیتری توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار که هر دو این پیشرانهها به گیربکس های ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک متصل می‌شوند. جالب است بدانید موتور ۲۰۰۰ سی سی دقیقا همان موتوری است که در لندویند ایکس‌۷ نیز، مورد استفاده قرار می گیرد .

برای اطلاع از سوئست DX3 دیگر محصول جدید دیار خودرو اینجا رو بخوانید

قیمت و نتیجه‌گیری در مورد سوئستDX7:

این خودرو رقبای سر‌سختی در بازار ایران رو‌به‌روی خود می‌بیند مانند هایما، جک و چری، اما اگر با موتور ۲۰۰۰ و قیمت منطقی وارد بازار شود می‌تواند در آشتفته بازار تشنه و پر‌تقاضا خودرو ایران جای خود را پیدا کند. قیمت این خودرو در بازار چین از حدود ۱۵ هزار دلار تا ۲۳ هزار دلار متغیر است. طبق گفتگوی دنده معکوس با مسئولین دیارخودرو پروژه ورود و تولید برند سوئست در ایران با توجه به تحریم‌‌ها پیشرفت قابل توجهی نداشته و حضورش در بازار ایران در هاله‌ای از ابهام است و با توجه به مبهم بودن زمان ورودش و نوسانات نرخ ارز قیمت دقیقی برایش نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

کلیپ اختصاصی دنده معکوس از SEM DX7 یا سوئست DX7:

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن