گلایه‌ها از قرعه‌کشی خودرو ادامه دارد

برگزاری قرعه کشی طرح پیش فروش محصولات سایپا

به نظر می‌رسد دست افراد خاص یا همان دلالان از قرعه‌کشی خودرو کوتاه نمانده است.نیاز سالانه بازار به خودرو فقط حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است اما بالای ۵٫۵ میلیون نفر برای خودرو ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، دلالان با ترفندهای مختلف سعی کرده‌اند قرعه‌کشی را دور بزنند و تعداد عجیب متقاضیان موجب شده است که دست بسیاری از مصرف‌کنندگان از خودرو به قیمت کارخانه کوتاه شود. در این میان اجاره کارت ملی روستاییان برای قرعه‌کشی خودرو فقط یکی از حواشی روش تازه پیش فروش خودروسازان است که خبری شده است.

دیروز ایران‌خودرو ۱۵ هزار خودروی خود را با قرعه‌کشی واگذار کرد و امروز سایپا ۱۰ هزار محصول را به قید قرعه به متقاضیان واگذار می‌کند. این موضوع در حالی رخ می‌‌دهد که ایران‌خودرو اعلام کرده برای واگذاری ۴۵ هزار خودروی دیگر از طریق پیش‌فروش آماده است و سایپا علاوه بر ۱۵ هزار خودرویی که امروز به قید قرعه می‌فروشد، ۳۰ هزار خودروی دیگر را پیش فروش می‌کند.

تعداد بالای تقاضا برای قرعه‌کشی موجب شده است که بسیاری از آنها جز برندگان قرعه‌کشی نباشند و البته تاکید می‌کنند که شرایط ثبت‌نام باعث شده است که دست دلالان از قرعه‌کشی خودرو کوتاه نشود.

یکی از شروط ثبت‌نام واریز وجه بعد از قرعه‌کشی است که همین موجب شده است، دلالان بدون محدودیت مالی ثبت‌نام‌های متعددی برای دریافت خودرو انجام دهند. به جز این خانوارها اجازه داشته‌اند بدون محدودیت اعضا برای خودرو ثبت نام کنند که همین موضوع به گفته مخاطبان تجارت‌نیوز موجب شده است که شانس خانواده‌های نیازمند خودرو کمتر شود.

از آن سمت تعداد دیگری از مخاطبان اعتقاد دارند که خودروسازان باید صاحبان خودروهای فرسوده را از شرط نداشتن پلاک فعال معاف می‌کردند تا آنها بتوانند بدون فشار گرانی خودرویشان را نوسازی کنند.

از آن سمت برخی دیگر از مخاطبان از اساس شیوه واگذاری از طریق قرعه‌کشی و اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار را عامل مهم رواج دلالی خودرو می‌دانند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن