ام وی ام ۳۱۵ پلاس ، تلاشی برای حضور قوی تر در هاچ بک های شهری

ام وی ام 315 اتوماتیک پلاس

مروری کوتاه بر تاریخچه هاچ بک محبوب چری ، ام وی ام 315 :


ام وی ام ۳۱۵ بهترین زمان وارد بازار ایران شد . زمانی که در بازه ی قیمتش تنها رقیبش پژو ۲۰۶ ایران خودرو بود و به دلیل عدم وجود رقابت از این ویژگی منفی بازار ایران به  نحو احسن استفاده کرد و توانست جایگاهش را در بازار ایران پیدا کند و طرفدارانی را به سمت خود بکشاند . بسیاری از کسانی که برای اولین بار در آن زمان به دلیل عدم تنوع و خسته شدن از دیدن و سوار شدن پژو ۲۰۶  به خاطر  حضور چندین ساله اش در بازار ۳۱۵ را انتخاب و خریداری کردند . در ادامه نیز مدیران خودرو برای نگه داشتن سهمش از بازار و حتی بیشتر کردن طیف مشتریانش علاوه بر شرایط اقساطی و آسان خرید ، در زمان های کوتاه اقدام به تولید نسل های جدید از خودروهایش کرد . ام وی ام ۳۱۵ نیز بعد از نسل اولش ، نسل دوم با نام نیو ۳۱۵ و بعد ها مدل ۳۱۵ اسپرت وارد بازار شد . البته نسل اول و دوم در مدل صندوقدار نیز وارد ایران شدند اما به دلیل طراحی فوق العاده بدقواره و بد شکل هیچوقت مورد استقبال قرار نگرفت . اما حالا در سال ۹۹ مدل ۳۱۵ پلاس با تغییراتی اندک و شبیه شدن به مدل ایکس ۲۲ آماده جدال با رقیب سنتی خود یعنی ۲۰۶ و ۲۰۷ شود .

برای اطلاع از آخرین قیمت خودروها اینجا کلیک کنید

طراحی ظاهری ام وی ام 315 پلاس اتوماتیک :

mvm 315
ام وی ام ۳۱۵ پلاس


این روزها با لقب پلاس به لطف خودروسازان داخلی آشنا شدیم و فهمیدیم وقتی خودرویی با لقب پلاس بر می گردد نباید انتظار یک خودزو کاملا جدید را داشته باشیم ، در واقع لقب پلاس تلاش اندک و اقتصادی خودروسازان برای بروزرسانی محصولات قدیمی است . ام وی ام ۳۱۵ پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست و بروزرسانی ها بسیار محدود و اندک است .
در نمای بیرونی سپر جلو و عقب ، جلو پنجره خودرو تغییر کرده و این تغییرات در نمای جلو بیشتر به چشم می آید . چراغ های مه شکن جلو که قسمت پایینی سپر قرار داشت جایش به یک نوار ال ای دی که چراغ روشنایی از روز است داده که این دسته چراغ ای ای دی از مدل ایکس ۲۲ به عاریت گرفته شده است . در نمای عقب سپر عقب باز طراحی شده دو عدد شبرنگ پایین سپرها نصب شده و مه شکن عقب نیز به وسط سپر منتقل شده است .

برای اطلاع از قد بلند جدید ام وی ام اینجا را بخوانید

نمای داخلی و امکانات ام وی ام 315 پلاس جدید اتوماتیک :


 طراحی داخلی کاملا دگرگون شده و بسیار مشابه مدل X22 شده است . در ادامه این بروزرسانی ها کیفیت پلاستیک های به کار رفته نیز خیلی بهتر از قبل شده و همچنین دقت و کیفیت مونتاژ قطعات و پنل های داخلی نیز خیلی بهتر از مدل های قبلی شده است . از لحاظ امکانات شنیده ها حاکی از آن است که سیستم کنترل پایداری ، سیستم رهیاب ماهواره ای  ،  سانروف و احتمالا کروز کنترل به آن اضافه خواهد شد . غربیلک فرمان و همچنین پشت آمپرها نیز کاملا مشابه ایکس ۲۲ شده است. به طور کلی در نمای با یک X22 رو به رو هستیم که تشخیص این دو احتیاج به دقت بیشتری دارد . واضح ترین تفاوت مربوط به بخش سیستم ایرکاندیشن است که در 315 پلاس جدید مدلی ساده تر و ارزان تری به خود گرفته است .
این خودرو قرار است به صورت اتوماتیک وارد بازار شود . در نتیجه موتور و گیربکس ایکس ۲۲ به صورت کامل در این مدل استفاده خواهد شد . یک موتور ۴ سیلندر ۱۵۰۰ سی سی که ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد که به یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته متصل است .

آیا ام وی ام 315 پلاس می تواند موفق باشد ؟

ام وی ام ۳۱۵ پلاس ، تلاشی برای حضور قوی تر در هاچ بک های شهری
ام وی ام ۳۱۵ پلاس


با توجه به قیمت های این روزهای محصولات مدیران خودرو و ام وی ام پیش بینی می شود این خودزو با گیربکس اتوماتیک کمی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان قیمت بخورد . این خودرو با توجه به امکانات و رضایت نسبی مشتریان ایران خودرو و همچنان بازار غیر رقابتی می تواند  مشتریان جدیدی را به سمت خود بکشاند و موفقیت های گذشته اش را تکرار کند .

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن