خودرو جدید کاملا برقی ایران خودرو ، رانا برقی دیروز رونمایی شد

رانا برقی محصول جدید ایران خودرو

اولین خودرو برقی ایران خودرو دیروز رونمایی شد . این خودروبا تلاش ایپیکوبا حضور مدیرعامل ایران خودرو و معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در حاشیه همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت، رونمایی شد. این خودرو می تواند فصل جدیدی را درصنعت خودرو رقم بزند . ایران خودرو یکی ازخودروسازان خبر ساز این روزهاست . شرکت مپنا نیزخودروی کاملا برقی جدیدی را تولید کرده است این خودرو به همراه رانا برقی می توانستند رقابت خوبی را در نمایشگاه خودرو تهران داشته باشند اما به دلایل مختلف این نمایشگاه کنسل شد و به تاریخ دیگری موکول شد .

رانا برقی چه تفاوت هایی با رانا معمولی دارد ؟

رانا برقی نسبت به رانا معمولی به خاطر باتری های لیتیومی 100 کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده است . این باتری در صندوق عقب خودرو جانمایی شده اما فضای صندوق عقب را محدود نکرده است و از این لحاظ تفاوتی با مدل معمولی ندارد . از نظر ظاهری نمی توان در مورد این خودرو قضاوتی کرد رانا برقی یک پروژه تحقیقاتیست و فعلا جهت تولید انبوه به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم برای خودروهای برقی منتفی است و باید منتظر ماند تا این زیر ساخت ها مثل ایستگاه های شارژ فراهم شود و سپس به این خودروها فکر کرد . حدود 50 درصد قطعات این خودرو بومی سازی شده است و طراحی بخش هایی شامل : کالیبراسیون، سیستم برق و قطعات مکانیکی و تمام طراحی قطعات آن در داخل شرکت ایپکو انجام شده است. پیش بینی می شود ظرف مدت دو سال نمونه اولیه آن به تولید انبوه خواهد رسید.

اطلاعات کامل رانا پلاس را اینجا بخوانید

رانا برقی از لحاظ فنی چگونه است ؟

اولین خودرو تمام برقی ایرانی رونمایی شد
رانا برقی

رانا برقی مجهز به یک باتری 30 کیلوواتیست که برای شارژ کامل به 8 ساعت در حالت عادی زمان نیاز دارد . اما در حالت شارژ سریع در ظرف مدت زمان 45 دقیقه 80 درصد شارژ می شود . با یک بار شارژ توان پیمایش مسافت 220 کیلومتر را دارد اما اطلاعاتی در مورد این که این مسافت با چه مقدار سرعت ثابتی می تواند طی کند اطلاعات دقیقی در دست نیست . این خودرو 122 اسب بخار قدرت دارد و می تواند 220 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و می تواند به حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت برسد . ایران خودرو برای این برای رانا برقی یک گیربکس اتوماتیک مشابه پژو 207 در نظر گرفته است .

مشخصات کلی رانا برقی در یک نگاه مختصر :

اولین خودرو تمام برقی ایرانی رونمایی شد
رانا برقی در یک نگاه

فیلم همایش موتورهای درون سوز و رونمایی رانا برقی :

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن