خودرو هایما S7‌پلاس توربو با هایما S7 توربو معمولی چه تفاوت‌هایی دارد؟

خودرو هایما S7‌پلاس توربو با هایما S7 توربو معمولی چه تفاوت‌هایی دارد؟


هایما S7 کراس‌اوور پر‌طرفدار بازار ایران است که چند سالیست توسط ایران‌خودرو وارد بازار ایران شده‌است و در بین تمامی رقبا‌ی هموطنش از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. این خودرو با پشتوانه ایران‌خودرو و تیراژ تولید مناسب گزینه‌ای مورد اعتماد در بین خریداران کراس‌اوور‌های چینیست. این خودرو در خط تولید ایران‌خودرو خراسان در شهرک صنعتی بینالود نزدیک مشهد مقدس مونتاژ می‌شود. هایما S7‌پلاس همان خودرو S7 معمولیست با یک سری تغییرات در نما‌ی ظاهری، داخلی و بهبود قوای فنیست.

نمای بیرونی هایما S7‌پلاس چه تغییراتی را داشته‌است؟


در بخش ظاهری تغییرات زیادی را نمی‌بینیم در سری‌های جدید S7 معمولی رینگ از حالت دو رنگ مشکی و کروم تغییر پیدا کرده و تک رنگ شده‌است اما در مدل S7 پلاس رینگ‌ها دو رنگ و مشکی و کروم است. آینه‌های جانبی از مدل S5 اقتباس گرفته‌شده که باعث می‌شود آینه‌ها به صورت کامل بسته‌شود.
گل‌پخش کن نیز در مدل پلاس اضافه شده‌است. به غیر اضافه‌شدن علامت پلاس در کنار برچسب S7 در پشت خودرو، نوارهای مشکی پلاستیکی دور پنجره‌های کناری در جهت بهبود نمای کناری خودرو حذف شده‌اند. بروزرسانی‌های انجام شده در نمای ظاهری را می توان بطور خلاصه در موارد زیر جمع‌کرد:
۱. استفاده از آینه‌های جانبی به سبک مدل S5
۲. اضافه‌شدن گل پخش کن
۳. نوار پلاستیکی مشکی دور پنجره‌ها
۴. استفاده از رینگ دو‌رنگ مشکی و کروم
۵. اضافه‌شدن لوگو پلاس در کنار S7

طرح تبدیل هایما‌S7 به هایما ‌S7‌پلاس را اینجا بخوانید

در نمای داخلی هایما S7‌پلاس چه تفاوت‌هایی با مدل معمولی دارد؟

خودرو هایما S7‌پلاس توربو با هایما S7 توربو معمولی چه تفاوت‌هایی دارد؟



بیشترین تغییرات در مدل پلاس مربوط به نمای داخلیست. نمای داخلی مدل معمولی با تریم نارنجی و مشکی بود که به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آمد.‌ این تریم به همراه پنل‌های پلاستیکی قهوه‌ای خیلی با کیفیت به نظر نمی‌آمد اما در مدل پلاس داستان کاملا متفاوت است تریم داخلی مشکی و با دوخت قرمز است و تمام پنل‌های تزئیناتی به مشکی پیانویی تغییر پیدا کرده که از لحاظ ظاهری نسبت به مدل معمولی با کیفیت‌تر و زیبا‌تر به نظر می‌رسد. صندلی‌ها از چرمی کامل در مدل معمولی به ترکیب چرم و پارجه در مدل پلاس تغییر پیدا کرده‌است. نمایشگر ۷ اینچی بخش میانی جلو داشبرد جایش را به یک نمایشگر بزرگ هشت اینچی داده‌است. در این نمایشگر تنظیمات سیستم تهویه نیز در نظر گرفته شده‌است. این نمایشگر به طور کامل لمسیست و تمام تنظیمات مربوط به سیستم تهویه و سیستم مولتی مدیا در این نمایشگر قابل انتخاب است. این مدل نمایشگر‌ها جدیدا در بسیار از خودرو‌ها استفاده می‌شود که شاید در سرعت‌العمل راننده در استفاده از این سیستم تاثیر منفی بگذارد.

خودرو هایما S7‌پلاس توربو با هایما S7 توربو معمولی چه تفاوت‌هایی دارد؟


محل تنظیم آینه‌های کناری به روی در راننده منتقل‌شده و دکمه‌های تنظیم بالابر شیشه‌ها چراغ‌دار شده‌اند. دکمه قفل و باز کردن درب‌ها نیز از روی درب راننده به پنل میانی داشبرد منتقل‌شده است. در محفظه جلو داشبرد نیز که در مدل معمولی فاقد چراغ است در این مدل چراغ اضافه شده‌است. کنسول وسط و سبک جانمایی جا‌لیوانی‌ها و محفظه کنسول وسط تغییر کرده‌است. برای سرنشینان عقب نیز یک جا فندکی اضافه شده‌است. موارد بهبود‌‍یافته در بخش داخلی در S7‌پلاس  را می‌توان خلاصه‌وار در موارد زیر بیان‌کرد:
۱. تغییر رنگ‌ تریم داخلی به مشکی
۲. صندلی‌های چرم و پارچه به رنگ مشکی با دوخت قرمز
۳. سیستم مولتی‌مدیا ۱۰ اینچی به همراه کنترل لمسی سیستم تهویه
۴. تغییر در کنسول وسط و سبک جالیوانی‌ها
۵. تعبیه چراغ برای محفظه داشبرد
۶. دکمه‌های بالابر شیشه‌ها با بک‌لایت
۷. تغییر جای‌گذاری دکمه‌های تنظیم آینه‌ها و قفل و باز شدن درب‌ها
۸. تعبیه جا‌فندکی برای سرنشینان عقب
۹. تغییر پنل‌های تزئیناتی از طرح چوب قهوه‌ای به مشکی پیانویی

پیشرانه هایما S7‌پلاس چیست؟


در بخش فنی مدل پلاس از همان موتور ۱.۸ لیتری توربو که حداکثر ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند استفاده شده‌است. این پیشرانه برای انتقال قدرت به محور جلو از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. طبق اطلاعات رسمی منتشر‌شده مصرف سوخت ترکیبی در مدل پلاس به ۸ لیتر از ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا کرده‌است.

آیا هایما S7‌پلاس ارزش خرید دارد؟


در نهایت هایما S7‌پلاس با توجه به سابقه خوب مدل معمولی می‌تواند موفقیت مدل معمولی را تکرار‌کند. در زمان حاضر رقبای هایما S7‌پلاس در بخش خودرو‌های کراس‌اوور متوسط نسبت به گذشته بیشتر شده و رقابت سخت‌تر شده‌است اما با توجه به پشتوانه ایران‌خودرو در بخش خدمات پس از فروش بازهم خرید هایما S7 پلاس علیرغم برخی کاستی‌ها نسبت به رقبای هموطن و چشم بادامیش به زعم خیلی از خریداران گزینه منطقی تریست. 

منبع عکس‌ها: هایما کلاب

یک نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن