آخرین اخبار و جزئیات از خودرو جدید و کراس اوور ایران خودرو :

محصول جدید ایران خودرو

دو خودرو جدید ایران خودرو که روی پلت فرم PF1 پژو سوار شده است . برای اولین بار K132 در حاشیه جلسه هیئت دولت در سال گذشته رونمایی شد ، از شواهد پیدا بود K132 به صورت کاملا عجولانه برای آن برنامه آماده شده بود که حتی اسم‌ خودرو هم مشخص نشده بود و با نام پروژه اش رونمایی شد . در ادامه خبرهای مختلفی از خودروهایی که ایران خودرو برنامه دارد روی پلت فرم جدیدش بسازد منتشر شد . خودرو سدان K132 قرار است در نیمه دوم سال جاری به عنوان فاز اول پروژه های در دست تولید ایران خودرو روی پلت فرم‌ جدیدش وارد بازار شود و کراس اوور K125 که در واقع پژو ۲۰۰۸ با یک سری تغییرات و داخل سازی ها می باشد در سال ۱۴۰۰ به عنوان اولین کراس اوور با برند ملی در تاریخ صنعت خودرو کشور باشد .

نمای بیرونی کراس اوور جدید ایران خودرو :


طبق آخرین اطلاعات از تصاویر منتشر شده و منابع غیر رسمی تعدادی از خودرو K125 تولید شده است . همان طور که در عکس‌ بالا مشاهده می کنید در نمای کناری نزدیک به ستون A شکل و شمایل آینه های بغل به سبک خودروهای سیتروئن می باشد که راهنما روی ستون آینه که به درب متصل شده نصب شده است . این مدل آینه بسیار مورد توجه خودروسازان مطرح دنیاست و زیرا دید خیلی بهتری را به راننده از بابت کاهش نقاط کور در قسمت جلو خودرو می دهد به عبارت دیگر وقتی ستون آینه های کناری روی شیشه جلویی کناری نصب نشود ، در فضاهای کناری نقطه کور کمتری خواهیم داشت و دید بهتری نیز در اختیار راننده قرار می گیرد .
در نمای بیرونی و عکس های منتشر شده از اسکچ ها و ایده های طراحی در ایران خودرو ، المان طراحی که به احتمال قریب به یقین استفاده شدنش در K125 وجود دارد چراغ های پیوسته در عقب خودروست .

برای اطلاع از مدل های مختلف دناپلاس توربو اتوماتیک اینجا کلیک کنید

آخرین اخبار و جزئیات از خودرو جدید و کراس اوور ایران خودرو
طرح اولیه نمای بیرونی کراس اوور جدید ایران خودرو

نمای داخلی خودرو جدید ایران خودرو ، کراس اوور K125 چگونه است ؟

آخرین اخبار و جزئیات از خودرو جدید و کراس اوور ایران خودرو
طرح اولیه نمای داخلی K125 ایران خودرو


برای اطلاع از آخرین قیمت خودروها اینجا کلیک کنید

در نمای داخلی ساختار اصلی داشبرد پژو ۲۰۰۸ حفظ می شود زیرا طراحی داشبرد ۲۰۰۸ نه تنها به روز و شکیل است بلکه از لحاظ ارگونومیکی نیز د جایگاه بسیار خوبی قرار دارد . نکته ای در بخش داخل خودرو حائز اهمیت است استفاده از قطعات و پنل های با کیفیت و دقت در مونتاژ آن هاست . امروزه باید قبول کرد از نظر درصد بالایی از خریداران خودرو ، زیبایی نمای بیرونی و داخلی خودرو جز اولویت های اولیه ملاک های خرید خودرو است و در بعضی موارد مشاهده شده که قابلیت های فنی پایین تر از ملاک های زیبایی شناختی خودرو قرار گرفته است .
از لحاظ امکانات داخلی با توجه به سطح امکانات قابل قبولی که ایران خودرو برای مدل دنا پلاس توربو اتوماتیک معرفی کرده ، می توان پیش بینی کرد که کراس اوور ایران خودرو از امکانات به روزی و متوسط رو به بالایی بهره برد .

محصول جدید ایران خودرو ، پروژه K125 از چه پیشرانه ای استفاده می کند ؟


در بخش فنی تا حال حاضر استفاده از موتور به روز رسانی شده ی EF7 قطعی شده است این موتور با دارا بودن حداکثر قدرت حدود ۱۶۰ اسب بخار و با توجه موتور فعلی ۱۶۳ اسب بخاری پژو ۲۰۰۸ ، می توان پیش بینی کرد که حداقل روی کاغذ موتور قدرتمندی برای آن انتخاب شده که کاملا رقابتی و قابل قبول است . در بخش گیربکس نیز به احتمال زیاد برای این خودرو از گیربکس اتوماتیک شش سرعته ای که روی دنا پلاس توربو اتوماتیک نصب شده ، استفاده شود و احتمالا برای مدل های پایه نیز گیربکس شش سرعته دستی که به تازگی در اواخر سال ۹۸ توسط مختصصان ایرانی ساخته شده ، رونمایی شد ، استفاده شود . همچنین این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ می باشد که از این حیث هم به روز و پاک تر است ‌‌. موتور دیگری که بحث نصب آن روی K125 قطعی نشده ولی بعید نیست برای پایین تر آوردن قیمت تمام شده ی خودرو برای مدل های پایه از آن استفاده شود ، موتور بهینه شده ی TU5 است که با نام EC5 شناخته می شود که قدرت این موتور حدود ۱۱۵ اسب بخار است .

زمان پیش فروش و قیمت تمام شده کراس اوور ایران خودرو :


در حال حاضر شنیده ها حاکی از آن است که پیش فروش K125 بزودی آغاز شود و امیدواریم‌ تا آن زمان اطلاعات رسمی و دقیق از این خودرو و از همه مهم تر اسم این خودرو انتخاب شود زیرا برای خودروسازی بزرگ مانند ایران خودرو با قدمت و سابقه ای طولانی اصلا شایسته نیست برای جذب نقدینگی دست به پیش فروش خودرویی بزند که خیلی از آیتم هایش قطعی نشده یا بهتر بگوییم برای مردم و خریداران واضح و شفاف نیست ‌.
اما در بحث قیمت این خودرو خیلی دقیق با توجه به قطعی نشدن کامل این پروژه و همچنین نبود اطلاعات در مورد مدل های مختلف K125 نمی توان نظر قطعی و صد در صدی داد و ایران خودرو نیز به صورت رسمی در این مورد اظهار نظر نکرده است ، اما با توجه به شرایط اگر پیش فروشی برای K125 در نظر گرفته شود پیش پرداخت آن باید بین صد تا دویست میلیون تومان باشد . در نهایت دو پروژه K132 و K125 از لحاظ پلت فرم و موتور هایی که ایران خودرو برایشان پیش بینی کرده بسیار خوب می توانند ظاهر شوند و در قامت یک خودرو با برند که می توان به نیکی از آن یاد کرد شناخته شوند که اگر در بخش طراحی و تولید با نیم نگاهی به خودروسازان مطرح شود و از آن ها الگوبرداری شود قطعا این خودروها می توانند بسیار موفق باشند .

یک نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن