آنچه از خودرو جدید ایران خودرو ، K132 باید بدانید ؟

خودرو جدید ایران خودرو k132

بعد اعمال تحریم های ظالمانه ایالات متحده امریکا که نوک پیکان این تحریم ها صنعت و تولید ایران بود و مخصوصا هدف از این تحریم به زانو درآوردن صنعت خودرو ایران بود پژو علیرغم تمامی برنامه های بلند مدتش در ایران ، کشورمان را ترک کرد و ایران خودرو را دوباره دچار مشکلات متعدد کرد . پژو تنها کاری توانست انجام دهد این بود که تمامی تعهدات 2008 را پاسخ دهد و قطعاتش را تامین کند . بعد از تمامی این اتفاقات ایران خودرو اعلام کرده قصد دارد پژو 301 را بدون حضور پژو در ایران تولید کند . ایران خودرو پلت فرم 301 را خریداری کرده بود و امکان تولید این پلت فرم را داشت اما بعدها به دلایل مختلف نتوانست این پروژه یعنی 301 ایرانی را به مرحله تولید برساند تا در نهایت زمزمه هایی از ظهور پلت فرم 301 با برند ملی و طراحی جدید را شنیدیم تا امروز این خودرو کاملا جدید به مناسبت روزاقتصاد مقاومتی و تولید ملی با نام K132 رونمایی شد .

محصولات جدید ایران خودرو وسایپا در حضور رئیس جمهور رونمایی شدند

خودرو جدید ایران خودرو k132
k132 ایران خودرو

سمند K132 یا پروژه K132 از لحاظ طراحی ظاهری چگونه است ؟

پژو 301 در واقع برای بازار کشورهای در حال توسعه طراحی و تولید شده و خودرویی با روحیه کاملا اقتصادیست و در این خودرو برای پایین آوردن قیمت تمام شده آن ، به هرکاری دست زده شده است. به طور مثال خیلی از قطعات داخلی خودرو از پژو 206 به عاریت گرفته شده است . انتخاب پژو 301 برای بازار ایران کاملا هوشمندانه و درست بود ، خودرویی در کلاس سدان در سگمنت C ، با فضای داخلی و صندوق بار جادار در عین حال ابعاد مناسب برای مصارف شهریست که این خودرو می توانست به عنوان یک تاکسی کم دردسر و پرکاربرد برای شهرهای بزرگ و همچنین تاکسی های برون شهری انتخاب شود . ایران خودرو در پروژه K132 ، بدون تعصب طراحی 301 را متحول کرده و 301 را از ظاهر ارزان قیمت و معمولی به یک خودرو با طراحی به روز و زیبا تبدیل کرده که می تواند بسیار موفق در بازار ایران حتی بیشتر از 301 باشد . خطوط روی کاپوت ، طراحی چراغ های عقب و جلو واقعا به روز و با سلیقه طراحی شده است .

برای اطلاع از قیمت روزانه ی خودروها اینجا کلیک کنید

خودرو جدید ایران خودرو ” پروژه K132 ” از لحاظ فنی و موتوری چگونه است ؟

آنچه از خودرو جدید ایران خودرو ، K132 باید بدانید ؟
محصول جدید ایران خودرو

ایران خودرو از لحاظ انتخاب قوای فنی و پیشرانه دستش کاملا باز است ومانند سایپا انتخاب های محدودی ندارد . پیشرانه ای که قرار بود روی 301 نصب شود ، EC5 بود که در واقع موتور بروزرسانی شده ی TU5 بود که به دلایلی احتمال نصب این پیشرانه روی K132 بسیار ضعیف است . ایران خودرو چندی پیش از پیشرانه های توربو سه سیلندر خود رونمایی کرد اما نصب این پیشرانه ها با توجه به وزن و ابعاد این خودرو زیاد عقلانی به نظر نمی رسد و بعید است این موتورها نیز روی K132 نصب شود . در نهایت موتورهای خانواده ی EF7 می ماند که چند هفته پیش از پیشرانه های جدید این خانواده که با بهینه سازی و بروزرسانی ها هم قدرتشان افزایش داشته و هم مصرف سوختشان کاهش پیدا کرده است رونمایی شد ، این موتورها چه در نسخه تنفس طبیعی چه توربو و حتی مدل EF7 توربو اسپرت با قدرت 161 اسب بخار محتمل ترین گزینه برای این خودرو می باشد . با توجه به شرایط کشور و در نظر گرفتن ابعاد خودرو موتورهای خانواده ی EF7 بهترین گزینه برای نصب روی خودرو جدید ایران خودرو خواهد بود .

برای اطلاع از مشخصات خودرو جدید برقی ایران خودرو اینجا کلیک کنید

محصول جدید ایران خودرو از لحاظ امکانات چگونه خواهد بود ؟

آنچه از خودرو جدید ایران خودرو ، K132 باید بدانید ؟
نمای داخلی K132

در طراحی داخلی شاهد کمترین تغییرات نسبت به 301 هستیم . به طوری که تنها لوگو ایران خودرو جای با لوگو پژو نشسته است . انتقادی که به ایران خودرو در بحث طراحی داخلی این خودرو وارد است این است که همچنان کابین این خودرو همان روحیه اقتصادی 301 را دارد وبا شخصیت کت شلواری در نمای بیرونی خودرو تطابق ندارد . انتظار می رود در نمای داخلی از موادی با کیفیت بهتر و روکش صندلی های با طرح به روز در این خودرو استفاده شود تا هرچه بهتر شدن این خودرو کمک کند . در مورد امکانات این خودرو گمانه زنی هایی وجود دارد و بازار شایعات در این مورد بسیار داغ است و از سمت ایران خودرو به صورت رسمی اطلاعاتی رسانه ای نشده است . اخبار ضد و نقیض حاکی از آن است که مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک این خودرو از فرمان برقی بهره می برد . با توجه به عکس ها این خودرو مدل معمولی با گیربکس دستی است که یک نمایشگر در پنل میانی خود نمایی می کند و همچنین یک شاسی کاملا مشابه 206 برای تنظیمات سیستم صوتی پشت فرمان نصب شده است .

نتیجه گیری در مورد خودرو جدید ایران خودرو :

این خودرو با توجه به ابعاد ، کاملا مناسب خانواده های ایرانیست . خانواده هایی که خواستار یک خودرو با فضای داخلی جادار و فضای صندوق بار بزرگ برای سفرهایشان هستند . این خودرو با کمک طراحی همه پسند و جذابش می تواند برگ برنده ی ایران خودرو در بازار خودرو کشور باشد و بسیاری از افراد را با صنعت خودرو داخلی آشتی دهد و به سمت خود بکشاند . در نهایت با توجه به اقدامات خوب این چند ماه اخیر ایران خودرو روز به روز انتظارات از این شرکت بالا می رود ، امیدواریم این خودرو با قیمت مناسب و رقابتی و همچنین سطح امکانات مطلوب وارد بازار شود چون در حال حاضر روی کاغذ این خودرو یارای رقابت با خودروهای چینی هم رده اش است و حتی در برخی موارد در سطحی بالاتر از آن ها قرار می گیرد .

یک نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن