پژو 207 جدید دنده‌ای با سقف شیشه‌ای با موتور جدید به زودی وارد بازار خواهد‌شد:

طرح جدید فروش فوری ایران خودرو - فروردین 1401

مشخصات رسمی پژو 207 دنده‌ای با سقف شیشه‌ای منتشر شد:

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، پژو 207 با تیپ جدید و با مشخصات جدید به زودی تحویل مشتریان خواهد‌شد. هفته گذشته مشخص شد ایران‌خودرو تولید انبوه این خودرو را آغاز کرده‌است. امروز مشخصات رسمی این مدل توسط ایران‌خودرو منتشر شده‌است. پژو 207 با سقف شیشه‌ای در دو مدل دستی و اتوماتیک تولید و عرضه خواهد‌شد. ایران‌خودرو اینفوگرافیک مدل دستی را به صورت رسمی معرفی کرده‌است.

امکانات پژو 207 با سقف شیشه‌ای چیست؟

در این اینفوگرافیک در بخش امکانات به موارد زیر اشاره شده‌است:

فرمان برقی / کروز کنترل/ سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA) / ترمزهای چهار چرخ دیسکی / ایزوفیکس / رینگ ۱۴ اینچی / آینه های جانبی برقی با راهنما با قابلیت تاشوندگی / تریم داخلی چرم و پارچه / صندلی راننده برقی / سيستم صوتی با صفحه نمايش 7 اينچی لمسی، GPS، DVD،پورت USB / بلوتوث / سیستم تهویه اتوماتیک / كيسه‌هوای راننده و سرنشين جلو و …

موتور جدید استفاده شده در پژو 207 جدید با سقف شیشه‌ای چیست؟

امکانات پژو 207 با سقف شیشه‌ای چیست؟


نکته جالب در این ایفوگرافیک اشاره به موتور جدید EC5 است. در واقع در پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای برای اولین بار از موتور EC5 استفاده خواهد‌شد. موتور EC5 در‌واقع موتور بهبود یافته TU5 است. این موتور نسبت به TU5 هم بازدهی بهتری دارد و هم مصرف سوخت کمتری را دارد. طبق اطلاعاتی که توسط ایران خودرو منتشر شده موتور EC5 دارای حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور موتور EC5 در ۴۵۰۰ دور در دقیقه به عدد ۱۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ می‌باشد. موتور EC5 استفاده‌شده در ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای حدود ۵ درصد افزایش قدرت و ۵.۶ درصد در گشتاور بهبود پیدا کرده‌است.طبق اطلاعات رسمی ایران‌خودرو مصرف سوخت ۲۰۷ با موتور EC5 در بخش ترکیبی حدود ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است و حداکثر سرعت ذکر شده نیز عدد ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

مشخصات کامل و رسمی دنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پلاس توربو اتوماتیک را اینجا بخوانید

پژو 207 جدید سقف شیشه‌ای چه زمانی و با چه قیمتی عرضه خواهد‌شد؟


دعوتنامه‌های پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای بزودی صادر خواهد‌شد و در ادامه تحویل مشتریان خواهد‌شد. چالش پیش‌رو برای صدور دعوتنامه‌ها بحث قیمت‌گذاریست که پیش‌بینی می‌شود به زودی ایران‌خودرو در مورد این موضوع هم با نهاد‌های زیر‌ربط به توافقات نهایی برسد. این تیپ از 207 قطعا قیمتی بیش از مدل دنده‌ای معمولی خواهد‌داشت، پیش‌بینی می‌شود که قیمت 207 جدید با سقف شیشه‌ای با موتور جدید EC5 احتمالا چیزی بین 130 تا 160 میلیون تومان خواهد‌بود. با توجه به استفاده ایران خودرو از موتور EC5 در ۲۰۷ جدید به احتمال زیاد بزودی مدل های اتوماتیک نیز مجهز به این موتور خواهند شد و با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE مشترک با خودرو کی ۱۳۲ بهره خواهد برد که باعث شتاب اولیه و ثانویه بهتر نسبت به گیربکس ۴ سرعته قبلی خواهد شد و در کاهش مصرف سوخت نیز خواهیم داشت.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن